Ovo su prvi simptomi da je nivo magnezijuma u vašem organizmu opasno nizak

Ovaj nevjerovatno zdrav mineral je odgovoran za preko 300 metaboličkih funkcija u ljudskom tijelu, pa ga morate unositi u dovoljnim količinama

Svi mi znamo da su minerali izuzetno važni za naše cjelokupno zdravlje, a i medicinski stručnjaci tvrde da nedostatak vitamina i minerala može prouzrokovati ozbiljne zdravstvene probleme.

Da li ste znali da ljudsko tijelo sadrži oko 57 grama magnezijuma od kojih se najveći dio nalazi u zubima i kostima, ali se određena količina nalazi i u srcu i mozgu, pa čak i u krvi? Takođe bi trebalo da znate da je svakoj ćeliji u organizmu neophodan magnezijum da bi pravilno funkcionisala.

Ovaj nevjerovatan i zdrav mineral je odgovoran za preko 300 metaboličkih funkcija u ljudskom tijelu. Medicinski stručnjaci tvrde da je uzrok nedostatka magnezijuma u tijelu velikog broja ljudi moderan i nezdrav način života, koji vrši fizički i mentalni pritisak na organizam, koji u stresnim situacijama brže troši magnezijum koji se unosi u tijelo.

Dnevni unos magnezijuma bi trebalo bi da bude od 500 do 1.100 miligrama. Ljekari upozoravaju da deficit magnezijuma može da prouzrokuje osteoporozu, hroničnu iscrpljenost, nesanicu, tikove na licu, grčeve u  nogama, anksioznost, iritabilnost, migrene, depresiju i srčane bolesti.

Takođe bi trebalo da znate da adekvatan unos magnezijuma poboljšava snabdjevanje mozga kiseonikom i na taj način pomaže oboljelima od Alchajmerove bolesti, dok je takođe dokazano u nekim studijama da osobe koje pate od Parkinsonove bolesti imaju nizak nivo magnezijuma u mozgu.

Deficit magnezijuma se takođe povezuje sa pojedinim hroničnim bolestima poput metaboličnog sindroma ili dijabetesa tipa 2.

Magnezijum za vaše tijelo i um

Ukoliko želite da povećate unos magnezijuma, konzumirajte hranu koja sadrži dosta ovog minerala poput cjelovitih zrna žitarica, ribe, spanaća, kelja, mahunarki, crne čokolade, orašastih plodova, avokada i raznih vrsta semenki poput lanenih, prosenih, suncokretovih, čia i bundevinih sjemenki.

Potrebne količine magnezijuma možete da unesete i kroz suplemente, koji sadrže kofaktore magnezijuma: glicinat, taurin, orotat i malat jer se oni lakše apsorbuju od ostalih oblika. Šta oni mogu da učine za vas?

Magnezijum glicinat za vaš um

– Kontroliše iritabilnost, anksioznost, nesanicu i histeriju
– Smanjuje psihičku utrnulost i depresijuIma efekat laksativa
– Može pomoći sa dugotrajnim deficitima
– Smiruje i opušta tijelo

Magnezijum orotat za tijelo

– Poboljšava atletske sposobnosti
– Poboljšava funkciju srca

Magnezijum malat za mišiće

– Pomaže prilikom liječenja fibromijalgije
– Smiruje iscrpljenost mišića
– Olakšava predmenstrualne simptome i glavobolje
– Poboljšava varenje (neophodno ga je konzumirati uz obroke)
– Obnavlja energiju

Magnezijum taurin za srce

– Poboljšava funkciju srca
– Sprječava migrene
– Smanjuje palpitacije srca i aritmiju

 

Komentari

komentara