Opasne navike poslije ručka: Zašto izbjegavati cigaretu, spavanje, čaj, tuširanje…

Zašto nije dobro jesti voće i povrće poslije jela? Stručnjaci kažu da su ove navike loše, šta više opasne po zdravlje. Ovo je šest najopasnijih:


1. Pušenje

Pušenje je dovoljno loše samo po sebi – a odmah nakon jela je 10 puta lošije! Ako već ne možete bez cigareta, trebalo bi da pričekate nekoliko sati dok ne zapalite nakon jela. Naime, nikotin se veže za kiseonik koji vaše tijelo očajnički treba za probavu – u tom slučaju vaše tijelo počinje da apsorbuje kancerogene materije, rezultat je istraživanja. Pušenje odmah nakon jela ima jednak efekat kao da popušite 10 cigareta odjednom i znatno povećava rizik od raka crijeva i pluća.

2. Nikad nemojte da idete u krevet nakon jela

Ležanje ili drijemanje nakon jela omiljena je aktivnost miliona ljudi. Međutim, ta navika nije baš zdrava – kad legnemo, probavni sokovi iz želuca vraćaju se u jednjak zbog gravitacione sile. Zbog svoje kiselosti ti sokovi mogu da spale unutrašnji sloj jednjaka, što uzrokuje refluks kiseline.

3. Ne žurite pod tuš nakon obroka

Nakon jela najbolje je čekati najmanje 30 minuta na tuširanje. Probava treba puno energije i protoka krvi u našem tijelu – a kad ste pod toplom vodom krv teče prema površini kože, a onda pati probava.

4. Nemojte da pijete čaj

Čajevi su zdravi, ali pijenje čaja nakon obroka može da omete apsorpciju gvožđa u vašem tijelu. Naime, čaj sadrži taninsku kiselinu koja se veže za gvožđe i bjelančevine iz hrane pa može da smanji apsorpciju gvožđa za 87 posto – što može da uzrokuje čak i anemiju.

5. Jedite voće i povrće prije jela, a ne poslije

Voće i povrće preporučuju nam apsolutno svi. Ali, rijetko ko spomene da konzumacija voća odmah nakon jela može biti štetna. Naime, voće se brzo vari i potrebno mu je oko 20 minuta da prođe od želuca do crijeva gdje se konačno probavlja. Ako se voće jede nakon obroka, zaglavi zajedno s hranom i ne doputuje na vrijeme do crijeva. Rezultat: voće počne da truli i stvara otrovne plinove koji mogu izazvati probavne smetnje.

6. Izbjegavajte hladnu vodu nakon obroka

Razlog je vrlo jednostavan: hladna voda ne dopušta hrani da se svari jer uzrokuje nakupljanje hrane, dok topla voda pomaže apsorpciju hranjivih materija.

Komentari

komentara