Napravite prirodni lijek protiv anemije: uveče u vodu potopite ove namirnice i dobićete odličan izvor gvožđa

Liječenje anemije prirodnim putem – evo kako da napravite domaće lijekove u borbi protiv malokrvnosti!

Odlično sredstvo za borbu protiv anemije može biti turmerik.

Uzimajte jednu kašičicu soka od turmerika sa medom dnevno i efikasno se izborite sa anemijom.

Još jedan domaći lijek vam može pomoći: potopite uveče u vodu četiri do pet urmi i desetak zrna suhog grožđa. Ujutru ih ocijedite i pomiješajte sa mlijekom.

Ove namirnice su bogate gvožđem i imaju odličan uticaj na zdravlje i vitalnost.

Gvožđe je esencijalni mineral koji je zaslužan za transport kiseonika u organizmu. Nedostatak ovog minerala prouzrokuje anemiju, dok hronični nedostatak može da dovede do otkazivanja organa.

Anemija znači smanjenje crvenih krvnih zrnca uslijed nedostatka gvožđa. Bez dovoljne količine gvožđa organizam ne može da proizvede dovoljno hemoglobina, supstance u crvenim krvnim zrncima koja omogućava prenošenje kiseonika u tkiva. Kao rezultat, možete se osjećati slabo, umorno i razdražljivo.

Oko 20% žena, od toga 50% trudnica, i oko 3% muškaraca nemaju dovoljnu količinu gvožđa u organizmu. Nasuprot tome, prevelika količina gvožđa može da dovede do povećane produkcije slobodnih radikala što može na ošteti srce i jetru.

Međutim tijelo može samo da reguliše nivo gvožđa u tijelu, tako da se predoziranje gvožđem dešava samo u slučajevima kada ljudi uzimaju ovaj mineral u velikim količinama putem suplemenata.

Uzimanje gvožđa iz prirodnih izvora, kao što je lista namirnica navedena dole, se smatra zdravim i sigurnim. Iako se gvožđe koje dolazi iz mesa bolje apsorbuje (hem), gvožđe iz biljaka (nehem) se bolje reguliše u tijelu i stvara manje štete.

Tako da se opet vraćamo na to da treba balansirati između izvora namirnica.

Trenutna preporučena dnevna doza ovog minerala je 18 miligrama (mg).

Kako naše tijelo koristi gvožđe?

Kada unesete ovaj mineral, telo ga apsorbuje putem gornjeg dijela tankog crijeva.

Postoje dve vrste gvožđa, hem (izveden iz riječi hemoglobin) i nehem. Hem se može pronaći u hrani kao što je crveno meso, riba i živina. Tijelo najviše gvožđa apsorbuje iz hem izvora.

Faktori koji utiču na zadržavanje i apsorpciju gvožđa:

Najvažniji faktor je trenutni nivo gvožđa. Nizak nivo će povećati apsorpciju dok će visok nivo smanjiti apsorpciju. U prosjeku, tijelo apsorbuje oko 10-15% gvoždja iz hrane.
Vitamin C povećava apsorpciju nehem gvoždja za čak 85%
Proteini iz mesa takođe povećavaju apsorpciju
Neki proteini iz soje takođe
Taninie, polifenoli i oksalati koji se mogu pronaći u čaju i kafi mogu da smanje apsorpciju ne-hem gvoždja za čak 65%. Dok crni čaj smanjuje apsorpciju više od zelenog čaja i kafe.
Kalcijum i polifenoli koji se nalaze u mahunarkama, čokoladi i integralnim žitaricama mogu da dovedu do smanjenja apsorpcije.
Kalcijum, mlijeko, pića koja sadrže kofein mogu da poboljšaju apsorpciju proteina iz suplemenata
Namirnice sa visokim sadržajem vlakana kao što je povrće, mekinje ili integralne žitarice takođe poboljšavaju apsorpciju gvožđa iz suplemenata

U nastavku teksta se nalazi lista namirnica koje u sebi sadrže veću količinu gvožđa i koje bi trebali da uvrstite u svakodnevnu ishranu.

Iznosi su prikazani u odnosu na 100 grama date namirnice, osim za jaja, žitarice, mekinje.

TOP 15 svakodnevnih namirnica koje sadrže gvožđe

Žitarice obogaćene gvožđem (pogledajte etiketu na ambalaži) – jedna šolja 4,5-18 mg
Crna čokolada i kakao u prahu – 17 mg (97% PDU)
Sjemenke bundeve – 15 mg (83%)
Orasi, kikiriki, lješnici, badem – 6,1 mg (34% PDU)
Pasulj i mahunarke – 3,7 mg (21% PDU)
Suhe kajsije – 6,3 mg (35% PDU)
Šljive – 3,5 mg (20% PDU)
Tamno lišće kao što je spanać – 3,6 mg (20% PDU)
Artičoke – 3,4 mg (19% PDU)
Mekinje (pola šolje) – 3 mg (16% PDU)
Tofu – 2,7 mg (15% PDU)
Tuna plava – 1,3 mg (7% PDU)
Žumance jajeta (jedno) – 0,6 mg (3,5% PDU)
Kikiriki puter (2 supene kašike) – 0,6 mg (3,5% PDU)
Voće i povrće (nehem)

Artičoke – 3,4 mg (19% PDU)
Melasa – 4,7 mg (26% PDU)
Suhe kajsije – 6,3 mg (35% PDU)
Šljive – 3,5 mg (20% PDU)
Suho grožđe – 1,9 mg (10%)
Meso (hem)

Tuna plava – 1,3 mg (7% PDU)
Bela tuna – 1 mg (5% PDU)

Komentari

komentara